06.07.2008

WYCIECZKA PIESZA

z cyklu "Zdobywamy Koronę Gór Świętokrzyskich"
w ramach akcji "Wędruj z nami"

ŁĄCZNA PKP - GÓRA BUKOWA - BODZENTYN

6 lipca naszym celem była Bukowa Góra - najwyższy szczyt Pasma Klonowskiego. Na "rozgrzewkę" (pierwsza wycieczka z cyklu) zaplanowaliśmy krótką trasę - do pokonania mieliśmy "tylko" 16 km. Po spotkaniu uczestników (ze Starachowic, Miedzianej Góry i Skarżyska-Kamiennej) na przystanku PKP w Łącznej udaliśmy się zielonym szlakiem w kierunku widocznego na południu zalesionego Pasma Klonowskiego. Początkowo szliśmy asfaltem pokonując lokalny garbik, z którego rozpościerał się rozległy widok na między innymi Dolinę Bodzentyńską, zabudowania Suchedniowa i Skarżyska-Kamiennej oraz kamieniołom kwarcytu na zboczu Bukowej Góry. Później stromą leśną ścieżką wdrapaliśmy się na grzbiet pasma i dalej grzbietem poszliśmy w kierunku szczytu (484 m.n.p.m.). Po krótkim odpoczynku wśród malowniczych skałek udaliśmy się dalej wzdłuż znaków szlaku zielonego przez Psary do Bodzentyna, gdzie czekały już na nas atrakcje związane z obchodami Dni Bodzentyna...

Wycieczkę prowadził Przewodnik Świętokrzyski Michał Surma.